Anunț – Proiect social

  • Axa prioritară 4: Incluziunea socială și combaterea sărăciei

  • Obiectivul tematic 9: Promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei și a oricărei discriminări (Regulamentul (UE) nr. 1304/2013, art 3, alin 1, a)

  • Prioritatea de investiții 9.ii Integrarea socio-economică a comunităților marginalizate, cum ar fi romii. (Regulamentul (UE) nr. 1304/2013, art. 3, alin 1, a)

Scopul procedurii

Prezenta procedura descrie modalitatea de selectie a partenerilor privati sau a ONG-urilor, activitatile desfasurate necesare actiunii de selectare a potentialilor parteneri pentru proiectul “Servicii integrate pentru incluziune socială in comuna MISCA”

Prezenta procedura stabileste fluxul de lucru parcurs in primirea si difuzarea controlata a documentelor in cadrul PRIMARIEI Misca pentru actiunea de selectare partener prin:

  • Programul Operational Capital Uman (POCU) 2014 – 2020, Axa prioritară 4: Incluziunea socială și combaterea sărăciei, Obiectivul tematic 9: Promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei și a oricărei discriminări, Prioritatea de investiții 9.ii Integrarea socio-economică a comunităților marginalizate, cum ar fi romii.

Prin prezenta procedura se urmareste asigurarea unei selectii legale, corecte, eficiente, cuprinzatoare si transparenta a partenerilor. Tot prin acesta procedura se asigura sanse egale tuturor operatorilor interesati sa aplice in accesarea fondurilor structurale finantate prin programul mentionat mai sus si obiectivul specific respective, in calitate de asociati (parteneri) al Primariei.

Domeniul de aplicare

Prezenta procedura se aplica in cadrul activitatii de selectare a partenerilor in vederea scrierii, depunerii si implementarii proiectului “Servicii integrate pentru incluziune socială in comuna MISCA”

Procedura este intocmita in scopul prezentarii modului de selectare a partenerilor, etape, criterii, proceduri de lucru, termene si orice alte aspect administrative care sunt in sarcina exclusiv a Primariei MISCA.

La aplicarea procedurii participa persoanele responsabile din cadrul Primariei, conform atributiilor care le revin in baza dispozitiilor Primarului TIBERIU HAASZ.

Obiectivul specific din cadrul Axei prioritare 4 Incluziunea socială și combaterea sărăciei, – Obiectivul tematic 9: Promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei și a oricărei discriminări il reprezinta reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunitățile marginalizate în care există populație aparținând minorității rome (acele comunități în care populația aparținând minorității rome reprezintă minim 10% din totalul populației la nivelul comunității), prin implementarea de măsuri integrate.

În contextul acestui OS, comunitățile marginalizate sunt cele caracterizate prin poziția socială

periferică, de izolare a indivizilor sau a grupurilor, cu acces limitat la resursele economice educaționale și comunicaționale ale colectivității, manifestată prin absența unui minimum de condiții sociale de viață și care se confruntă cu una sau cu un cumul de privațiuni sociale.

Rezultatul așteptat îl reprezintă un număr redus de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunitățile marginalizate în care există populație aparținând minorității rome

Informații generale despre proiect

– Informații financiare: partenerii selectați trebuie să asigure resursele necesare în vederea implementării activităților, având în vedere reglementările privind regimul cheltuielilor și rambursărilor în proiectele finanțate din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman.

Activitățile proiectului sunt:

1. Realizarea de analize complexe la nivel de comunitate (non-CLLD) care să evidențieze cel puțin următoarele aspecte: nevoile locale, potențialul de dezvoltare, inclusiv al mediului de afaceri local, profile de resurse umane și competențe, cererea locală/proximă de pe piața forței de muncă, identificarea de soluții viabile care să urmărească incluziunea socială a comunităților vulnerabile, precum şi implementarea planurilor de acțiune subsecvente.

2. Acțiuni de facilitare și mediere pentru identificarea și consolidarea de parteneriate pentru rezolvarea problemelor comunității printr-o abordare participativă.

3. Sprijin pentru creşterea accesului și participării la educaţia timpurie/învățământ primar și secundar şi reducerea părăsirii timpurii a școlii prin acordarea unor pachete integrate (ex. costuri de transport şi masă, materiale educaţionale, accesul la servicii medicale şi sociale, măsuri de prevenție, măsuri de acompaniere, adaptate nevoilor și specificului comunităţii etc.).

4. Sprijin pentru accesul și/sau menținerea pe piața muncii, precum și pentru participarea la programe de ucenicie și stagii a persoanelor din cadrul comunităților marginalizate, inclusiv prin măsuri de acompaniere și alte tipuri de intervenții identificate ca fiind necesare.

5. Susţinerea antreprenoriatului în cadrul comunităţii, inclusiv a ocupării pe cont-propriu, în vederea creării de noi locuri de muncă, prin acordarea de micro-granturi, precum și a serviciilor de consiliere/consultanță formare profesională antreprenorială şi alte forme de sprijin (mentorat) atât în faza de înființare a afacerii, cât și post-înființare. Sprijinirea ocupării persoanelor aparținând grupurilor vulnerabile în cadrul întreprinderilor sociale de inserție.

6. Furnizarea de servicii integrate pentru copii, tineri, adulți/părinți etc (ex. măsuri active de

ocupare, formare profesională, de inserție socio-profesională, servicii sociale/medicale, consiliere psihologică etc) prin intermediul CMAI/ punctelor unice de acces la servicii/one-stop shop sau/și prin implicarea specialiștilor de la nivelul rețelei teritoriale a SPO sau a celor de la nivelul serviciilor publice de asistență socială.

7. Sprijinirea dezvoltării/furnizării de servicii sociale/furnizarea de servicii în cadrul centrelor comunitare integrate medico-sociale.

O atenție deosebită va fi acordată încurajării abordărilor inovative în furnizarea acestor servicii, cum ar fi:

  • Furnizarea serviciilor sociale prin promovarea utilizării forței de muncă de la nivelul comunității (inclusiv prin scheme de ucenicie);

  • Furnizarea de servicii de către echipe mobile multi-funcționale;

  • Experimentarea unor noi relații de tip contractual între autoritățile locale și/sau furnizorii privați de servicii şi partenerii comunitari;

  • Pachet minim social de servicii destinat prevenirii separării copilului de familia sa;

  • Vouchere pentru beneficiarii de servicii sociale/beneficii de asistență socială.

8. Campanii de informare şi conştientizare/acţiuni specifice în domeniul combaterii discriminării, precum și pentru implicarea activă/voluntariatul membrilor comunității în soluționarea problemelor cu care se confruntă comunitatea.

DOCUMENTE DE REFERINŢĂ APLICABILE ACTIVITĂŢII DE SELECŢIE

Documente interne

  • Prezenta procedură;

Documente externe

  • Ghidul Solicitantului – Conditii generale POCU 2014 – 2020

  • Ghidul Solicitantului – Conditii specifice Cereri de Propuneri de Proiecte nr. 2/ 2015 „Dezvoltare Locala Integrata (DLI 360°) in comunitatile marginalizate rome”, AP 4/ PI 9.ii/ OS

  • Acordul de parteneriat 2014 – 2020

Legislaţie

  • Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a Instrumentelor Structurale şi utilizarea acestora pentru Obiectivul Convergenţă, cu modificările şi completările ulterioare;

DESCRIEREA PROCEDURII

Faptul că o entitate va fi selectată ca potenţial partener conform acestei proceduri nu crează nicio obligaţie pentru Primaria MISCA în situaţia în care solicită finanţare ca urmare a activităţii din cadrul proiectului. Toate activităţile desfăşurate în timpul proiectului nu fac obiectul niciunei pretenţii de natură financiară sau de orice altă natură pentru niciuna dintre părţi cu exceptia angajamentelor ce vor fi asumate in comun pentru depunerea proiectului in cadrul axei Prioritare 4. Incluziunea socială și combaterea sărăciei, Obiectivul tematic 9: Promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei și a oricărei discriminări (Regulamentul (UE) nr. 1304/2013, art 3, alin 1, a) , Prioritatea de investiții 9.ii Integrarea socio-economică a comunităților marginalizate, cum ar fi romii – proiectul “Servicii integrate pentru incluziune socială in comuna MISCA”

Activitatea presupune:

Selectarea partenerului / partenerilor.

Aplicanti eligibili:

  • SRL-uri

  • ONG-uri

(cu respectarea conditiilor din prezenta documentatie)

Principiile generale aplicabile acestei activităţi sunt:

  • Legalitate;

  • Transparenţă

  • Imparţialitate;

  • Nediscriminare;

  • Tratament egal;

  • Proporţionalitate;

  • Eficienţa utilizării fondurilor;

  • Asumarea răspunderii;

  • Confidenţialitate.

Principii specifice în activitatea de implementare de proiecte:

  • Principiul Independenţei – personalul desemnat pentru aplicarea prezentei proceduri trebuie să fie neutru şi independent şi să aibă în vedere numai interesele instituţiei;

  • Principiul Obiectivitătii – informaţiile oferite trebuie să fie corecte şi actuale. Implementarea trebuie să fie adecvată şi să includă toate aspectele relevante pentru finalizarea activităţii;

  • Principiul Respectului faţă de partener – presupune că la baza activităţii stă respectul pentru partener, integritatea şi suveranitatea acestuia în procesul de luare a deciziei şi dreptul lui la autodirijare.

Rezultate urmărite:

Selectarea partenerilor pentru depunerea proiectului in cadrul axei Prioritare 4. Incluziunea socială și combaterea sărăciei, Obiectivul tematic 9: Promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei și a oricărei discriminări (Regulamentul (UE) nr. 1304/2013, art 3, alin 1, a) Prioritatea de investiții 9.ii Integrarea socio-economică a comunităților marginalizate, cum ar fi romii – proiectul” “Servicii integrate pentru incluziune socială in comuna MISCA”

Documente utilizate:

  • Anunţ cu privire la intenţia de selectare a partenerului / partenerilor şi condiţiile ce trebuie să le îndeplinească;

  • Act administrativ de stabilire a comisiei de evaluare a ofertelor;

  • Raportul procedurii de selecţie;

  • Adresa de acceptare a partenerilor;

  • Anunţ cu privire la rezultatul procedurii de selecţie.

Conţinutul si rolul documentelor:

Nr. crt.

Denumire document

Instrucţiuni de completare

Rolul documentului

1.

Anunţ cu privire la intenţia de selectare a partenerului / partenerilor

Condiţiile ce trebuie să le îndeplinească partenerul / partenerii, informaţiile generale ce trebuie transmise partenerului / partenerilor

Intenţia de selectare a partenerului / partenerilor

2.

Raportul procedurii de selecţie

Prezentarea ofertelor depuse:

Referinţe:

Procedura aplicată, – Numărul / data anunţului şi data publicării acestuia.

Conţinutul raportului:

Informaţii generale:

Documente de referinţă aplicabile activităţii de selecţie

Calendarul procedurii de selecţie

Modul de desfăşurare a procedurii de selecţie:

Solicitări / răspunsuri la clarificări / completări până la termenului limită de depunere

Informaţii privind toţi ofertanţii / candidaţii participanţi la procedura de selecţie

Date privind procesul de selecţie a partenerului / partenerilor, conform modalităţii interne stabilite pentru selecţie

Concluzii şi semnături

Stabilirea ofertei / ofertelor câştigătoare

3.

Adresa de acceptare a partenerului / partenerilor

Nominalizare partener

Informarea cu privire la rezultatul selecţiei

4.

Anunţ cu privire la rezultatul procedurii de selecţie

Informaţiile cuprinse în anunţul de intenţie şi informaţii privind ofertanţii / candidaţii participanţi la procedură admişi şi respinşi, punctajul obţinut de fiecare dintre aceştia

Desemnarea partenerului / partenerilor ‘

Aplicantul

Pentru a fi eligibil, aplicantul trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții generale:

  1. experiență de derulare a proiectelor finanțate prin fonduri structurale nerambursabile, putând fi atât beneficiar, cât și partener în proiectele respective – min. 1 proiect, cu menționarea numelui proiectului și numărului contractului de finanțare (aplicatul va depune copii după contracte) si/sau are experiență de cel puțin 6 luni în domeniul activităților proiectului.

  2. pentru demonstrarea experientei se vor prezenta recomandari din partea beneficiarului/ partenerilor proiectelor);

  3. prezentarea cel puțin a unui contract similar încheiat sau în curs de implementare pentru activitati din domeniul proiectului (de ex: formare profesională, informare și consiliere profesională, a doua șansă, incluziune socială, măsuri pentru ocupare, educație preuniversitară/universitară, economie socială etc.) – aplicantul va depune copii după contracte similare și recomandări, certificate conform cu originalul;

  4. nu se află în stare de faliment sau face obiectul unei proceduri de lichidare sau de administrare judiciară, are încheiate concordate, şi-a suspendat activitatea în ultimii 2 ani dinaintea depunerii cererii de finanţare sau face obiectul unei proceduri în urma acestor situaţii sau se află în situaţii similare în urma unei proceduri de aceeaşi natură prevăzute de legislaţia sau de reglementările naţionale.

  5. reprezentanţii săi legali/structurile de conducere şi persoanele care asigură conducerea solicitantului nu au fost condamnaţi printr-o hotărâre cu valoare de res judicata pentru un delict legat de conduita profesională;

  6. reprezentanţii săi legali/structurile de conducere şi persoanele care asigură conducerea solicitantului nu au comis în conduita profesională greşeli grave, demonstrate in instanța, pe care autoritatea contractantă le poate justifica;

  7. reprezentanții săi legali/structurile de conducere și persoanele care asigură conducerea solicitantului nu au fost condamnaţi printr-o hotărâre cu valoare de res judicata pentru fraudă, corupție, participare la o organizație criminală sau la orice alte activități ilegale în detrimentul intereselor financiare ale Comunităţilor;

  8. solicitantul şi partenerul/partenerii şi/sau reprezentanții lor legali/structurile de conducere a acestora şi persoanele care asigură conducerea solicitantului/partenerului/partenerilor nu se află în situaţia de conflict de interese sau incompatibilitate, așa cum este definit in legislația naționala si comunitara in vigoare

  9. nu se face vinovat de declarații false în furnizarea informațiilor solicitate de AM/OI POCU responsabil sau nu a furnizat aceste informații;

  10. nu a suferit condamnări definitive pentru o infracțiune privind conduita profesională de către o instanță judecătoarească cu putere de res judecată (ex: condamnare împotriva căreia nici un apel nu mai este posibil);

  11. capacitate economică și financiară conform specificatiilor de mai jos;

  12. este autorizat sau in curs de autorizare ca Operator de lucru cu date cu caracter personal;

  13. are capacitatea operațională de realizare a activităților din proiect (conform cerințelor Ghidului condiții generale 2015).

  14. Pot participa in parteneriat 2 ONG-uri, sau SRL si ONG, fara a exclude alt gen de parteneriat intre entitati.

Pentru a face dovada eligibilității, aplicantul trebuie să prezinte următoarele documente de calificare:

I. În copie, semnat, ștampilat și certificat conform cu originalul de către reprezentantul legal:

a. Act Constitutiv (copie cu menţiuntiunea conformcu originalul”)

b. certificatul constatator prin care se face dovada că are ca obiect de activitate relevant pentru domeniul proiectului (de exp: formare profesională, informare și consiliere profesională, a doua șansă, incluziune socială, măsuri pentru ocupare, educație preuniversitară/universitară, economie socială etc.).

c. certificat unic de înregistrare sau certificat de înscriere in Registrul asociaţiilor si fundaţiilor (copie cu menţiunea „conform cu originalul”)

d. hotărârea Judecătoreasca privind acordarea personalităţii juridice a Asociaţiei (HJ definitiva si irevocabila — incheierea – daca e cazul)

e. cazier fiscal al societatii/ organizaţiei (copie cu menţiunea „conform cu originalul”)

f. certificat cazier judiciar pentru reprezentant legal (copie cu menţiunea „conform cu originalul”)

h. situațiile financiare aferente exercițiilor financiare 2012, 2013 și 2014.

II. În original:

a. declarație pe propria răspundere că nu se încadrează în situațiile de excludere stipulate în Ghidul Solicitantului cap. 2.1.1. Eligibilitate solicitanți și parteneri

b. declaraţie pe proprie răspundere – ca nu a reziliat contracte de finanţare din culpa proprie sau nu a refuzat sa semneze contract de finanţare;

c. certificat privind îndeplinirea obligațiilor de plată a impozitelor și taxelor locale;

d. certificat de atestare fiscala privind îndeplinirea obligațiilor de plată a impozitelor și taxelor și a contribuțiilor de asigurări sociale la bugetul consolidat (Agenția Națională de Administatre Fiscală – Direcția Generală a Finanțelor Publice).

Specificații tehnice pentru aplicant

Responsabilități (activitățile în care partenerul va fi implicat): toate activitatile proiectului, inclusiv realizarea de analize complexe la nivel de comunitate (non-CLLD) care să evidențieze cel puțin următoarele aspecte: nevoile locale, potențialul de dezvoltare, inclusiv al mediului de afaceri local, profile de resurse umane și competențe, cererea locală/ proximă de pe piața forței de muncă, identificarea de soluții viabile care să urmărească incluziunea socială a comunităților vulnerabile, precum şi implementarea planurilor de acțiune subsecvente.

I. Echipa de implementare a proiectului va trebui să îndeplinească următoarele condiții:

– aplicantul, in aceasta etapa, va prezenta o declaratie pe propria raspundere prin care va declara ca dispune de expertii necesari (pentru realizarea activitatilor in care este implicat),

II. Experiența aplicantului în derularea de proiecte de tip POSDRU – scurtă descriere a experienței aplicantului – max. 1 pagină (dovedită prin documente suport ca de ex: contracte/ certificate/ recomandări din partea beneficiarilor/partenerilor, etc).

III. Capacitate economică și financiară: prezentarea documentelor care atesta capacitatea economica si financiara a aplicantului, in conformitate cu prevederile din cadrul Ghidului Solicitantului – Conditii Generale.

IV. Este autorizat sau in curs de autorizare ca Operator de lucru cu date cu caracter personal;

V. Gradul de înțelegere a importanței, contextului, obiectivelor și rezultatelor așteptate (max 5 pag):

A). Prezentarea aspectelor considerate de către aplicant ca esențiale pentru obținerea rezultatelor așteptate și atingerea obiectivelor proiectului, însoțite de comentarii relevante.

B). Se va specifica modalitatea prin care se vor asigura resursele operaționale (umane, materiale – sedii, echipamente IT, mijloace de transport) pentru a duce la îndeplinire activitățile stabilite prin proiect.

Pentru a dovedi îndeplinirea specificațiilor tehnice, toți aplicanții vor depune următoarele documente:

– aplicantul va prezenta declaratii, documente suport, în copie conform cu originalul, pentru demonstrarea experienței relevante – proiect implementat si/sau are experiență de cel puțin 6 luni în domeniul activităților proiectului, similar cu cele solicitate pentru proiectul ce urmează a fi depus; prin produs/proiect similar se înțeleg produse/proiecte care să fi inclus formarea, consilierea si orientarea profesionala a adultilor

Prezentarea ofertelor

Cererea de participare, completată în conformitate cu formularul 2 și documentele aferente acesteia vor fi depuse în plic/pachet închis, în două exemplare – un original și o copie, la registratura PRIMARIEI MISCA, comuna Misca, judetul ARAD, în termen de minim 10 zile lucratoare de la data publicării anunțului de participare, până in data de 12 ianuarie 2015, ora 15:00.

Selecția partenerilor

Selecția partenerilor se va realiza de către o comisie de evaluare desemnată de Primaria Misca care va proceda după cum urmează:

1. Verificarea eligibilității aplicantului:

Comisia de evaluare va verifica documentația depusă de aplicanți urmărindu-se îndeplinirea condițiilor de eligibilitate stabilite prin prezenta solicitare. Totodată se va verifica dacă documentația a fost depusă conform cerințelor (prezentarea ofertelor). Aplicantul va fi respins și documentația nu va fi evaluată pentru următoarele motive:

a) documentația a fost primită după termenul limită de depunere, specificat în anunțul de participare;

b) documentația de participare nu conține toate documentele solicitate;

c) aplicantul a depus documentația necesară pentru dovedirea eligibilității, dar acesta nu este eligibil, respectiv nu îndeplinește condițiile de eligibilitate;

2. Evaluarea ofertelor:

Fiecare membru al comisiei de evaluare va evalua documentația depusă de aplicant în baza grilei de evaluare (formular 1) și va acorda punctaj. Punctajul obținut de fiecare aplicant va rezulta din media aritmetică a punctajelor obținute de acesta ca urmare a evaluării documentației privind specificațiile tehnice de către membrii comisiei de evaluare. În baza acestor punctaje, se întocmește un clasament, iar aplicantul cu cel mai mare punctaj va fi declarat câștigător. Procesul de evaluare se va încheia cu un raport al procedurii încheiat de către membrii comisiei de evaluare.

În cazul în care mai mulți candidați obțin același punctaj total, va fi selectat aplicantul care a obținut punctajul cel mai mare pentru gradul de înțelegere a importanței, contextului, obiectivelor și rezultatelor așteptate.

Urmare a evaluării documentației, aplicantul va fi declarat neselectat dacă:

– a obținut un punctaj mai mic de 70 puncte;

– a obținut un punctaj mai mic decât ceilalți aplicanți.

3. Rezultatul selecției:

Comisia de evaluare va informa aplicanții cu privire la rezultatul aplicării procedurii de evaluare în termen de 3 zile lucrătoare de la aprobarea raportului procedurii.

Notă: pe perioada procedurii de selecție, comisia are dreptul să solicite de la aplicanți clarificări la documentele depuse, aceștia din urmă fiind obligați să răspundă în termen de 2 zile de la data solicitării acestora. Solicitările de clarificări care se primesc după termenul limită stabilit nu sunt luate în considerare.

Formular 1

Grila de evaluare a aplicațiilor

Nr. crt.

Criterii de evaluare

Punctaj maxim

1.

Experiența aplicantului în domeniul derulării de proiecte POSDRU

  • 1 proiect finalizat sau aflat în implementare – 10 puncte

  • 2 proiecte finalizate sau aflate în implementare – 20 puncte

20

2.

Gradul de înțelegere a importanței, contextului, obiectivelor și rezultatelor așteptate:

A. Prezentarea elementelor esențiale, în viziunea aplicantului pentru obținerea rezultatelor așteptate și atingerea obiectivelor, însoțite de comentarii relevante – 40 puncte

Prin compararea aplicațiilor, se vor centraliza aspectele esențiale însoțite de comentarii relevante identificate de aplicanți, în vederea obținerii numărului maxim de elemente esențiale, pentru care se va acorda punctajul maxim, respectiv 40 puncte.

Pentru oricare alte elemente esențiale identificate pentru evaluarea punctajului unei aplicații se va aplica formula:

Punctaj: (număr elemente esențiale prezentate de aplicant / număr maxim de elemente esențiale rezultate prin compararea aplicațiilor) x 40

Notă: Acele informații considerate de aplicanți ca fiind aspecte importante pentru obținerea rezultatelor așteptate, dar care în mod evident nu reprezintă aspecte esențiale, precum și cele neînsoțite de comentarii relevante, nu vor fi considerate la aplicarea algoritmului de calcul.

B. Se va specifica modalitatea prin care se vor asigura resursele operaționale pentru a duce la îndeplinire activitățile stabilitae prin proiect (în corelare cu activitățile din proiect) – 40 puncte:

  • Umane – 10 puncte

  • Materiale – sedii – 10 puncte

  • Materiale – echipamente IT – 10 puncte

  • Materiale – mijloace de transport – 10 puncte

80

TOTAL

100

Formular 2

Cererea de participare

Nume solicitant ……………………………….. cu sediul în …………………………… (localitatea, strada, sectorul/județul, telefon/fax), document de înființare ………………………………….. (document care dovedește înființarea), cod fiscal nr. ………………………………………. emis de ……………….. din data de …………………………. cont bancar nr. ………………………. deschis la Trezoreria/Banca ………………………, cu sediul în ……………………………. reprezentat de ……………………………….. în calitate de ……………………………………., adresa poștală ……………………………………. telefon ………………… email ……………………………… – solicit participarea la selecția pentru partener în proiectul “…………………………..”.

Anexăm la prezenta cerere următoarele documente:

1. Act Constitutiv (copie cu menţiunea „conform cu originalul”)

2. Certificatul constatator prin care se face dovada că are ca obiect de activitate relevant pentru domeniul proiectului (de ex: formare profesională, informare și consiliere profesională, a doua șansă, incluziune socială, măsuri pentru ocupare, educație preuniversitară/universitară, economie socială etc.).

3. Certificat unic de înregistrare sau certificat de înscriere in Registrul asociaţiilor si fundaţiilor (copie cu menţiunea „conform cu originalul” – daca e cazul)

4. Hotărârea Judecătoreasca privind acordarea personalităţii juridice a Asociaţiei (HJ definitiva si irevocabila — incheierea), daca e cazul

5. Cazier fiscal al societatii/ organizaţiei (copie cu menţiunea „conform cu originalul”)

6. Certificat cazier judiciar pentru reprezentant legal (copie cu menţiunea „conform cu originalul”)

7. Situațiile financiare aferente exercițiilor financiare 2012, 2013 și 2014.

8. Declarație pe propria răspundere că nu se încadrează în situațiile de excludere stipulate în Ghidul Solicitantului cap. 2.1.1. Eligibilitate solicitanți și parteneri

9. Declaraţie pe proprie răspundere – ca nu a reziliat contracte de finanţare din culpa proprie sau nu a refuzat sa semneze contract de finanţare;

10. Certificat privind îndeplinirea obligațiilor de plată a impozitelor și taxelor locale;

11. Certificat de atestare fiscala privind îndeplinirea obligațiilor de plată a impozitelor și taxelor și a contribuțiilor de asigurări sociale la bugetul consolidat (Agenția Națională de Administatre Fiscală – Direcția Generală a Finanțelor Publice).

12. Declaratie privind expertii necesari pt realizarea activitatilor in care aplicantul este implicat – in original;

13. Documente suport, în copie confort cu originalul, pentru demonstrarea experienței relevante în domeniu finanțate prin POSDRU și recomandări pentru aplicant, din partea beneficiarilor/partenerilor,

14. Dovada ca este autorizat sau in curs de autorizare ca Operator de lucru cu date cu caracter personal;

15. Document-eseu din care să rezulte Gradul de înțelegere a contextului, obiectivelor și rezultatelor așteptate (max 5 pagini), semnat și ștampilat de aplicant.

Cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declarații, declar pe propria răspundere că datele, informațiile și documentele prezentate corespund realității.